tisdag, juni 12

Frihet under ansvar

Jag har aldrig haft issues med fötter. Fötter är ok. Men nu får det fan va nog.

Den här varma veckan har fått skotrollen att krypa fram. Och nu börjar jag bli kräkmagad. Alla vita sunkiga fötter som legat inbakade i lager av svettiga strumpor och skor under höst, vinter och vår. Och ingen verkar bry sig om att fräscha till dom innan dom släpps fria i sommarvärmen.

Det är ju sjukt att folk lägger ner så mycket pengar på frisörer, kläder och händer men de skiter i fötterna! Oklippta långa tånaglar, torra raspiga hälar. Och det gäller inte bara killar. I morse fick jag kräkreflex när välklädda tjejen brevid mig på busshållplatsen satt och viftade med ett par långa äckliga tånaglar värdig Guiness Rekordbok. Jag ville bara grabba tag i hennes läbbiga fötter och trycka upp dom i ansiktet på henne och förbanna henne för att hon nästan fick mig att kräkas klockan halv åtta på morgonen.

Är jag det enda som tänker på sånt här?

1 kommentar:

CECILIA sa...

nej det är inte bara du. fötter kan vara så jävla läbbiga, särskilt gubbfötter i sandaler med gula äckliga naglar som har svamp och andra sjukdomar. att stoppa i sådana fötter i ett par sandaler borde vara straffbart.