tisdag, juli 10

Mat för tre-åringar

Idag har jag matsurat på migsjälv. Efter den hektiska helgen glömde jag bort att förbereda lunch till måndagen. Sedemera blev det pasta och en äcklig färdig tomatsås snabbt ihophälld på morgonen.

När lunchen kom igår kände jag hur vidrigt det skulle vara att stoppa i sig pastan. Utan kryddor, salt eller vitlök. Inte ens lite sallad hade jag slängt med. Så patetiskt. Jag skämdes över mig själv.

Jag lämnade den åt sitt öde i kylen och gick och köpte en knaprig wok istället. Men problemet kvarstod. Så i dag tvingade jag i mig skiten ändå. För att straffa mig själv lite och påminna mig om att det är så här det går när man är lat. Då får man äta mat för tre-åringar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur är en "knaprig" wok? Har den nötter i? Eller crispy noodles? /C