torsdag, februari 21

Blommande ungdom

Appropå det här och det här har jag också ett sånt där fint bokminne att dela med mig av.

Jag bodde i en annan lite håla med ännu ett litet bibliotek. Även jag var en bokslukare av stora mått men just då höll jag mig till Kitty-böcker och klassiska engelska deckare. Emellanåt tyckte jag om att lätta upp allt läsande med lite serier. Grottbjörnens folk hade ännu inte kommit upp på repetoaren när mina oskyldiga 9-åriga ögon fastnade på Nina - en serie om kärlek.

Den var vuxen och pratade om saker som en dominerande mamma, att söka sin egen identitet, ensamhet och one night stands med en äldre man. Dessutom innhöll den rätt grafiska scener när ensamma Nina blev full och hade sex. Mamma hade noll koll på innehållet (det var ju en seriebok...) och jag lånade den om och om igen och drömde om att bli vuxen...


Inga kommentarer: