söndag, juni 29

COPYCAT

I fredags innan jag och vännerna fyllade till rejält på AW åt vi en FANTASTISKT god middag på Babylon vid Björns trädgård. 

Det var pappardelle med kräftor, gratinerade musslor, chili och tunt skurna btytbönor med en lätt gräddsås med vitlök. För det mesta brukar ju pasta på krogen innebära två ton sås och lätt överkokt penne (vilket kanske säger mer om vilka ställen jag brukar hänga på än något annat...) men denna lilla rätt var lätt dressad i sås och helt galet perfekt och smakrik. 

Jag tror dessutom att grädden räddade mig från en hutlös bakfylla med tanke på det fylleblogginlägg jag skrev på natten och som jag snabbt raderade på lördag morgon...

I kväll ska jag i alla fall försöka återskapa denne till synes enkla rätt. Någon som vill hålla mig sällskap?

Inga kommentarer: