måndag, juni 30

Bokrecensionen Jag Önskar Jag Hade Skrivit

Jag är för snål för att ha DN hemma nu för tiden eftersom jag får den på jobbet. Därför roar jag mig på måndag förmiddag med att läsa helgens tidningar. Det kallas omvärldsbevakning på jobbsvenska...  

Idag skrattade jag gott åt Lotta Olssons fantastisk formulerade recension av Camilla Läckbergs nya bok Sjöjungfrun som i pappers-DN heter "Nej, inte en gravöppning till!".  

Enligt Lotta har Camilla Läckbergs författarskap följande existensberättigande "Hon är oslagbar om man är för trött för att vilja förstå något om sig själv, eller lära sig något nytt, eller uppleva något. När man uppgivet tycker att alla är dumma omkring en och vill få stöd för sin egoism. Sådana dagar har vi alla, och då behövs Camilla Läckbergs böcker."  

Lotta Olsson. Such a beautiful evil brilliant mind.

1 kommentar:

CECILIA sa...

Helt. Javla. Fantastisk. Lotta Olsson is my bitch! Skadegladjen ar den enda sanna gladjen, fast det dar lar ju bara vara water off a duck's back pa den sjalvgoda "forfattaren" i fraga...