onsdag, oktober 29

Ångande het och snuskig biblioteksporr

Jag känner att jag måste förtydliga titeln på det här inlägget med att berätta vad det inte handlar om. "Bibliotektporr" refererar inte på något sätt till böcker om infödingar eller illustrerade läkarböcker eller till några andra böcker som du kanske, när du var yngre, smög omkring i biblioteksgångarna för att smygtitta i för att få se lite nakna kroppar. Jag syftar inte heller till någon "risqué" skönlitteratur a´la DH Lawrence, Jean Auel eller kanske Jackie Collins som du otåligt bäddrade igenom som tonåring. Nej. Det jag pratar om här är en "ful-frontal" objektifiering av biblioteket i sig själv. Oh yeah.

I veckan ramlade jag över en helt underbar bok med fotografier av Candid Höfer som heter Libraries. Titeln säger väl egentligen allt. Sida efter sida fyllda av mastiga, rikt utsmyckade bilder på biblioteksinteriörer. Det är porr för boknördar.

Kolla in mina favoriter:

































Hoppas du gillade dom...men inte för mycket... ditt lilla pervo.

Vill du köpa boken kan du göra det här och jag tror säkert att de kan paketera den diskret om du frågar snällt...

Inga kommentarer: