tisdag, februari 3

Datorkrasch och the art of ZEN

Så var det dags igen. Prövningen av alla prövningar. Lite tidigare än jag trott och önskat men ett faktum likaså. En nätt litet mjukvaruproblem. Går inte på försäkringen meddelas det glatt.

Ja, det har varit en resa sann den som alltid händer när man får problem när man köpt något. För då vill ingen veta av en, ingen kan hjälpa en och man blir runtskickad tills man tappar fattningen och bryter ihop. Och det är ju det de vill.

"Återförsäljare, ja då får du ta detta med dom." 

"Nej, men vi är bara återförsäljare, detta måste du ta med produkttillverkaren"

Lätt kallsvettig och nej, nej, nej, det här händer inte-tänkandes på söndagen.

Med pulserande tinningar och telefonröst som går upp i lätt falsett på måndagen.

Tandgnisslande, svärande och gormandes på tisdagen.

Utan att gå in på detaljer kan jag sammanfatta att Lanmaster och dess personal önskas ond bråd död. De raderade min hårddisk utan att göra backup fast de sagt att de inget skulle göra innan de ringt mig. Och nu sitter jag här. Och börjar om från början.

Och var kommer ZEN in? Ja, jag insåg att tre dagars härdsmälta och magont tar ut sin rätt, jag är så nu ska jag bara se fraaaaamåååt. Lägga detta bakom mig. Se mööööööjligheterna.

Men först ska jag köpa en vodoodocka och lite bensin. 

See ya! In hell! Mowhahahahahaha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Köp tre flaskor vin också.