söndag, februari 22

Hur får man bort honung ut håret?

Jag har en egen liten tradition sen några år tillbaka. 

Varje år kollar jag på Oscarsgalan live. 

Så även i år. Så även i natt. Jag hoppas på The Wrestler och Slumdog Millionaire. Men det kommer väl bli den fåniga Benjamin Button som tar hem storslam. 

Jag har i alla fall förberett mig väl. I helgen har jag sett inte mindre än tre Mickey Rourke filmer från the good old days. Tiden innan kindinplantat och allt det andra saxandet som tog honom från det här till det här...

Efteråt kan jag konstatera att filmerna hade en hel del gemensamt och att det kanske inte var så konstigt att han började bete sig som en mentalsjuk mot Hollywoodbosarna och föll från stjärnorna illa kvickt. Han blev inte så lite typecastad den killen. 

Ska man sammanfatta min återupplevelse av det glada 80-talet blir det så här: saxonfonmusik, mjukporrigt motljus, svår/tyst/badboy med förhållandeissues som alltid får sexa med snyggaste tjejen, styva bröstvårtor, någon slags sexscen som inkluderar vatten, vattenfall eller en gränd/tegelvägg med vatten som rinner ner för den och gigantiska axelvaddar på rockarna med uppfälld krage. 

Och så såklart den där mat/sex scenen alla pratade om då! Nu? Not so hot anymore va... Mest ett fasligt gottande av rinnande mjölk/honung/kladdiga cocktailbär över stackars Kim Basingers mun och hals. När dom drog fram honungen var det enda jag kunde tänka på att; stackars tjej, hur fan fick hon ur det där ur håret/kroppen efteråt?? (Jaaaa, jag hade vad man kanske skulle kunna kalla det ett Monica moment, så shut up :-)...)

Helt klart en besvikelse, jag mindes det som sexigare. Men åh andra sidan var jag nog 14 när jag såg den... Kanske tur att man vidgat sin syn på saker och ting sen dess.

Nu ska jag lägga mig och sova en stund. I natt blir det en helnatt!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Jag tycker Milk ska få pris. Ha en trevlig natt, själv ska jag sova. Püss und klem och allt därtill

K sa...

Ja Milk va grym! Hoppas på den med!