söndag, februari 15

Sköna söndag

Jag läser bok och blogg och varvar med lite mat och sov. Glassen L8 lämnade i frysen efter vår bastukväll i fredags är uppäten och jag njuter av att fötterna är mjukare än en bebisrumpa av alla hennes krämer och scrubbar. Lyssnar på tystnaden i lägenheten och ber om ursäkt för mitt enstöringsbeteende. Den här helgen var bara min. Måste vara så ibland.

En Facebookvän tycker att man ska lägga ner Konstfack på grund av den där idioten som klottrade ner en tunnelbanevagn som något slags slutprojekt... Jag blir lätt provocerad och stör mig på hans onyanserade utrop, men inser att hans reaktion inte förvånar mig. Vad som är konst eller inte här i världen låter jag vara osagt men att lägga ner en skola pga en persons dåliga omdöme verkar aningen trångsynt och drastiskt... Nåväl.

Utöver det grät jag en skvätt igår kväll när bästa L8, även hon med bebislena fötter, per sms annonserade ett kommande giftemål till bästa J. Ser fram emot att dansa sjöhästdansen med brudgummen på bröllopet! 

Nu väntar disk, matlagning av någon enklare sort och mer bok. Sköna söndag! Puss på er.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Säg som det är nu gumman, du är hopplöst bakis :)

L8 sa...

Sötnos! Sötnos med lena fötter!

Anonym sa...

Heja FB-vännen!

/D

K sa...

Till S - aldrig

Till L8 - fortfarande len!

Till D - såklart du tycker. Skulle du någonsin hålla med mig????

Anonym sa...

Hmm, ja.. jag har än så länge hållt med dig om att Sparven är ett ypperligt namn på Sparven och att unts unts unts är Sparvens signaturmelodi...

/D