söndag, mars 8

Saker man ångrar (bittert)

För några år sen var jag i Hamburg en regning höst och hälsade på en kompis. Hans lägenhet låg mitt i Reperbahnkvarteren med porr och hookers serverat till frukost. Men det är en annan historia. 

På en av våra promenader såg jag utanför någon liten secondshand shop världens finaste slitna plåtbokstav som suttit i någon fin kombination på en vägg och skaffat sig den perfekta patinan innan någon bestämt sig för att den inte duger längre. Och helt sonika slängt det till sitt öde. Då låg den där framför mig, och jag köpte den inte. Det var ett H. Och varje gång jag ser en bild med något liknande gnäller jag lite och ringer S och beklagar mig. Hon var ju med när jag tog det där praktiska beslutet och kan bekräfta hur DUM jag var som inte tog med mig H:et hem.

Självklart finns det saker jag ångrar som INTE är så ytliga som denna lilla plåtbokstav. Men det är den jag delar med mig av idag...























Ps: Det är inte bokstaven på bilden som skrivit brevet... Hittat på FFFound

Inga kommentarer: