fredag, mars 6

Silverkanten på bajspåsen

Ok så jag sitter här och velar igen. Bjuden på kalas ännu en fredag. Och trött som en död.

Humöret har pendlat mellan American Psycho och Cujogalen hela veckan. Värkande kropp, värkande hjärta. Stekt hjärna.

MEN det finns i alla fall tre (!) silverlinings jag kan plocka upp ur veckans påse med skit.

1. Busschaffören på buss 47 sa "hej och välkommen" och log vid påstigning! Stoppa pressarna!
2. Killen innan mig på Systemet i kväll som erbjöd sig att låna ut sin sista hundring till mig när deras kortsystem kraschade och jag stått 15 min i kö. Och väntade sedan snällt på mig när jag stod i lång kö vid bankomaten. Mitt i fredagsstressen. Vänlighetschock!
3. NKs underbara cirkusskyltning och reklam i tidningarna. Mitt i allt det gråa en färg och form EXPLOSION! Me like!

Ok jag blev lite pepp av det fina lilla. Hoppar in i duschen och ser om nått händer med energin!

Inga kommentarer: