tisdag, april 14

En gnutta tröst

Jag har aldrig sett en hel James Bond film. Alldeles sant. Men jag känner till the basics. Roger Moores sexistiska kommentarer och Bondbrudarna. Leksakerna, Q och Jaws. Och jag har aldrig läst Ian Flemmings böcker om James Bond. Deckare, inte min grej.

Men den här boken! Så min grej. 

Angus Hyland har designat en underbar inbunden version, Quantum of Solace: The Complete James Bond Short Stories åt Penguin. Åter igen dessa Penguin, så grymma på bokomslag.













































Och såklart är det lite bokporr. Tyginbunden med stram elegant form, en silvermetallic bild av Bonds Walter PPK (japp det har jag koll på med). Ett enkelt relieftryck på omslaget i skrivmaskinstil som för tankarna till hemliga spiondokument från 50-talet. Mums!

Inga kommentarer: