onsdag, april 1

Feeding the soul

Emellanåt när jag sitter på min ergonomiska kontorsstol med mina mappar med papper utspridda runt skrivbordet i mitt beiga kontorsrum framför mina två datorskärmar så växer paniken i maggropen och jag vill bara förintas. Hur hamnade jag här liksom? What the fuck?

Så i eftermiddags när solen lockade med värme packade jag ihop tidigt för att inte gå bärsärkargång i korridoren.

Nu har jag matat själen med lite promenad i varm sol, Myronasköp till syster, svansa runt bland fina vår- och sommarskor, lite Judits secondhand (där märks inte lågkonjan minsann), en kort sväng på en fotoutställning och till sist fick jag drömma mig bort bland snygga magasin, åtråvärda böcker och dreggelskapande filmer på mitt favoritställe Papercut

Och så köpte jag en bukett lila tulpaner till köksbordet.

Ännu en gång har mina kollegor utan sin vetskap räddats från att få träffa mitt Patrick Bateman alterego.

That reminds me. I morgon måste jag beställa visitkort.

Inga kommentarer: