lördag, april 25

Weddingnerves

Jag har lite prestationsångest idag. 

Bästa vännen ska ju gifta sig och jag gör inbjudningarna å sånt till.

Svårt när det är nära. Vill ju så klart att det ska vara perfekt.

Igår fick jag grymma tips om hur man behåller lugnet när man ska hålla tal (nått jag också mår lite illa över). Lottas jobbarkompis förklarade mycket sakligt att det jag behövde var Betablockerare och att hon hade kvar några sen hon höll tal på sin bästa kompis bröllop föra sommaren som hon mer än gärna dela med sig av. Problem solved liksom. 

Vad tror du C? En drogad Maid of honor i juli? Lätt avslappnad och med ett snett leende på läpparna. Nu kör vi!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, då kan vi knarka lite tillsammans. Jag måste ha något så att jag inte grinar mig genom cermonin i kyrkan, livrädd för det. Vill kunna avge löftena utan gråt i stämman. Sorry men betablockerare funkar ej, jag tog det innan min första direktsändning och märkte ingen skillnad alls. Lite gräs däremot... Fast det kanske inte är så passande om man får the giggles i kyrkan. Eller?

Obs inbjudningarna behöver ej vara perfekta. De skulle bli fina även om du gjorde dem i sömnen!

C

Lottage sa...

Ett halvt glas vin, el kanske ett. Det är då man liksom känner hur det börjar verka. Funkat bra! (o jag är sjuksköterska, har aldrig vågat ta ngn betablockerare... :)