söndag, januari 17

Lättja

Det finaste med att nytränad, nyduschad och nyäten på en kylig och grå Stockholmssöndag är att man utan dåligt samvete sedan kan ligga i sängen och okynnesblogga resten av kvällen.

Visst, disken är lika stor som Kilimanjaro och det hade inte skadat om det var ett något mindre grusigtag på golven (har jag sagt hur mycket jag äskar vintern?), men jag känner mig så förbannat nöjd med att jag kom i väg och tränade idag trots ett antal oplanerade och gratis glas vino igår på Marie Leveau att jag helt enkelt tänker ignorera den alltid närvarande man-borde-tanken.

Istället läser jag den finaste sidan jag vet just nu, där Sophia Blackall illustrerar Missed connections annonser som folk lagt upp webben. Det är som att läsa små kärleksnoveller om människor som ångrar att de inte tog kontakt när de hade chansen. Aaahhhh söndag.


Inga kommentarer: