lördag, april 10

All in Fredag

Vill man få bord på populära B.A.R så får man boka bord veckor i förväg. Om du inte vill äta vid 22.30 som en hovmästare föreslog för mig för några veckor sedan när vi spontant försökte gå dit. Så vi bokade. 4 veckor fram. Till igår.

Och jag blev i alla fall inte besviken. Svinsnygg inredning. Lite vitkaklat slakthus/tysk industrilokal. Trevlig stämning. Bra personal. När jag beställt ostronen fick jag en liten lapp tillstucket mig där det stod att ostron var levande reningsverk och att man i princip fick äta dem på egen risk... Jag vet ju varför de gav ut lappen, en kollegas son och flera andra blev gräsligt matförgiftade där för inte så länge sen. Vid olika tillfällen.

Men ska man gå all in så ska man... och jag överlevde ostronen. Och här är resten. Min magen är mycket mycket nöjd.

White Lady mfl på Mården. Slut.


















Ostron på B.A.R. Slut.


















Hummer på B.A.R. Slut.


















Moule Frites på B.A.R. Slut.




Inga kommentarer: