måndag, maj 10

Det som göms i snö (längst ner i en låda på vinden) kommer upp i tö (när man minst anar det)

Det finns saker som inte ska grävas upp. Inte göra sig påminda. Oskyldiga brev man skrev som barn skall icke rotas fram ur sina gömmor och slängas i ens ansikte i den digitala världen. Så voro det sagt. I en bättre värld.


Fick just ett meddelande på Facebook från min äldsta barndomsvän som jag brevväxlade och anförtrodde lika intensivt som en dagbok under hela vår uppväxt... Vi citerar.

"Hahahahahahaaaahaaa citat ur ett brev från dig till mig på slutet av åttiotalet :"Föresten vet du att Elton John är BÖG!!!!! Det läste jag i Falu Kuriren förra månaden...." Hahahaaa :-)))"

Minnet av en oskyldigare tid, där ens enda tillförlitliga källa var lokaltidningen. Det var tider det.

Jag vet att det finns saftigare citat i den där lådan med brev.

Gud hjälpe mig.

Inga kommentarer: