söndag, juli 19

Back in town.

Jag fattar inte hur fotomodeller och annat löst folk orkar flyga fram och tillbaka över Atlanten och jobba och va fräsha? Hallåå. Jag har varit hemma i två dagar och jag är HELT KNÄCKT. Jäkla übermänniskor.

Resan då? Jotack bara fin. Sammanfattning kommer här.

LA - stort, svalt och well ärligt talat sådär. Säkert mycket bättre om man hade mer pengar att bo på säg Hotel Marmont eller whatev... Men vi såg Hollywood, Michael Jacksons stjärna på Walk of fame (eller delar av den eftersom det var hysteri runt den), drog till Universal Studios (där jag fyndade en Marge Simpson peruk, vem bjuder in till maskerad i höst?), åkte den sjukaste Simpsons 3D berg-och-dal-banan, drack Kamikazeshots med skrytig amerikanare, gled runt på Cruiser cyklar på Santa Monica beach och chillade.

Vegas - H-O-T! 42 grader i skuggan. Låg i poolen och drack drinkar i två dagar. På kvällarna drack vi drinkar på klubbar. Det var allt man orkade. Hamnade på seedy bluesclub utanför "strippen" och taxichaffören undrade vad vi gjorde där... (skyllde på resesällskapet). Spelade bort en dollar i en maskin jag inte fattade hur den funkade. Det räckte med en spelmissbrukare i sällskapet. Klubbarna hade alla minst två stipp pålar. Det var kö till dem. Inte lika imponerad som killarna som stod och fotade trosor hela kvällarna...

LA- San Fransisco. Hjärtattack innan vi kom ut ur LA med bil men finfint samarbete mellan förare och kartläsare (vi snålade in på GPS...). Highway 1. Andnöd av havet och himlen som flöt in i varandra och den smala vägen efter berget och Big Sur och vilseåkande i hilliebilleland. Övernattning i vad som kunnat vara en kuliss-stad för att den var så sjukt idyllisk. Hittade en antikaffär som jag kunnat bosätta mig i. Mina kamrater var mindre imponerade över den. Nästa resa ska jag välja resesällskap efter hur länge de tillåter mig att spendera i an antikaffär:)
Hjärtattack igen när vi körde in i San Fransisco på 5-filig motorväg. Mäkta stolt när vi överlevt även denna pers.

San Fransisco - blåsigt! Vi hyrde cyklar och cyklade i MOTVIND över Golden Gate. Hamnade mitt i en drugbust i en park med tre polisbilar som kom sladdande över gräsmattan 5 meter ifrån oss och den jagade killen sprang in i oss. Fick endast äta två ostron. Nästa gång väljer jag resesällskap efter intervju om deras matpreferenser.

New York - som jag längtat. Myller, värme, shopping, museer, nya vänner, konstutställningar, utebio i Bryant Park och god mat. Brooklyn, lyxlunch på River Café under Brooklyn Bridge (tillsammans med pärlhalsbandsprydda damer och blazerbärande herrar, lyxfrukost (20 dollars pannkakor stora som tallriken...) på Normas, spenderade en halv dag i en bokaffär, promenerade på Highline Park, funderade på livet och började tillslut längta hem till tystnaden, ensamheten och att få sätta igång med att fixa på torpet.

Vilket jag kommer göra i morgon!

2 kommentarer:

L8 sa...

Hej och välkommen hem igen! Låter som några riktigt sköna och händelserika veckor du har haft :)

Skönt att ha dig på hemmaplan igen, förstå hur fantastiskt mysigt du skall ha det uppe på torpet nu! kram Lotta

Patrik sa...

Härligt att höra att du har haft det super! Hamnar i Sthlm snart så vad sägs om bild- och vinkväll?

Som Lotta säger, ha det super uppe på torpet!

kram